Pages

Friday 23 September 2011

Sai Baba @ Dajjal ??? WTH??

mungkin story ni dah lapuk kot.... tapi kan bila aku pikir-pikir balik... ni ada sangkut paut ngan agama kita gak tau.... ni aku focus lebih kat penganut agama rasmi Malaysia iaitu agama Islam yakninya lah eh..... korang ada dengar or surf internet tak pasal mamat yang nama dia Sai Baba ni??? rupe dia lebih kurang cam ni lah...


orang-orang cakap yang dia ni salah satu Dajjal yang akan `memimpin` kita ke arah kedajalan@jalan kegelapan...korang nak tau lagi....??? dia ni bukan sebarang manusia tau.... (bukan ler aku ni nak kagum malah bangga ngan dia ni),... orang cakap yang dia ni boleh keluarkan serbuk putih@tepung dari tangan dia weh.... korang boleh ke??? hahaha.... mamat ni jugak ada ramai gilerrr pengikut tau??? ada orang cakap jugak yang dia ni jugak ada kuasa untuk hidupkan orang yang telah mati.... biaq betoi??? Sai Baba ni banyak benda yang dia boleh buat weh.... orang-orang ni cakap dia ni sebagai Dajjal sebab kebanyakkan kebolehan dia ada diceritakan dalam agama Islam pasal Dajjal ler.... aku kongsi sikit ler riwayat hidup dia ni yang aku search dengan pertolongan atok Google aku ni haa....

Sathya Sai Baba dilahirkan di Puttaparthi, sebuah kampung kecil di India Selatan, pada 23 November 1926. Sebagai seorang anak, dia menunjukkan sifat-sifat teladan belas kasihan, kemurahan hati, kebijaksanaan dan yang jelas membezakan dia dari kanak-kanak lain di kampung.
Pada 29 Oktober 1940, pada usia 14, beliau mengisytiharkan kepada keluarganya dan kepada orang-orang kampung bahawa dia akan mulai sekarang oleh dikenali sebagai Sai Baba dan misinya adalah untuk membawa pertumbuhan semula kerohanian umat manusia dengan mempamerkan dan pengajaran tertinggi prinsip-prinsip kebenaran, kelakuan yang soleh, keamanan, dan kasih ilahi.
Misinya terus dikuatkan dalam surat beliau menulis surat kepada saudaranya pada tahun 1947. Saya mempunyai tugas, beliau berkata, Untuk memupuk semua manusia dan memastikan semua mereka hidup penuh yang penuh nikmat. Saya telah bersumpah: Untuk membawa semua yang sesat jauh dari jalan yang lurus lagi ke dalam kebaikan dan menyelamatkan mereka. Saya terikat dengan kerja yang saya suka: Untuk mengeluarkan penderitaan golongan miskin dan memberikan mereka apa yang mereka kekurangan.
Ashram Sai Baba, yang dibina oleh penganut yang berhampiran dengan kampung di mana dia dilahirkan, telah dirasmikan pada 23 November 1950. Ia dipanggil Prasanthi Nilayam (Abode Pendamai Ilahi). Ia telah tempat berkumpul berjuta-juta rohani jemaah pelbagai agama dari seluruh dunia. Setiap hari, Sai Baba anggun berjalan di antara mereka kepada pengguna, keselesaan, console, dan meningkatkan mereka.
Kuil kecil yang khusus pada tahun 1950 telah berkembang menjadi oasis rohani magnitud pernah berlaku sebelum ini. Kuil dan kawasan Darshan di depan, yang benar-benar dilindungi oleh bumbung yang indah, bersama-sama merangkumi satu kawasan yang lebih daripada 10,000 kilometer persegi. Dalam tempoh 14-23 November 1995, sambutan ulang tahun ke-70 Sathya Sai Baba mengambil tempat di Prasanthi Nilayam. Lebih daripada satu juta orang, termasuk Presiden dan Perdana Menteri India, yang dipasang di Prasanthi Nilayam untuk memberi penghormatan kepada Sathya Sai Baba semasa sambutan ulang tahun 70.
Sathya Sai Baba telah mewujudkan sebuah universiti dengan tiga kampus (, Anantapur, untuk wanita; Brindavan, berhampiran Bangalore, untuk lelaki dan Prasanthi Nilayam, untuk lelaki). Beliau telah membangunkan dua hospital superspecialty, melakukan operasi jantung terkini dan lain-lain dan melayani yang miskin. Beliau telah bertanggungjawab bagi dua projek utama air, satu hidangan lebih 700 kampung di negeri Andhra Pradesh (yang termasuk Puttaparthy, di mana Prasanthi Nilayam terletak) dan lain yang membawa air ke bandar kering Channai, yang tidak mempunyai sungai yang semula jadi.
Semua projek-projek ini sepenuhnya bebas-pelajar di universiti dan sekolah-sekolah tidak membayar tuisyen, hospital sepenuhnya bebas, dan Sri Sathya Sai Central Trust dibayar untuk projek-projek air. Namun, Sathya Sai Baba tidak pernah meminta wang, dan Sai Baba Organisasi Antarabangsa juga tidak meminta.
Program Sathya Sai Baba di Nilai Manusia telah merebak di seluruh dunia. Ia adalah berdasarkan lima asas Nilai kebenaran Manusia, kasih sayang, keamanan, yang benar, dan nonviolence dan di atas prinsip educare-nilai-nilai manusia sudah ada dalam setiap kanak-kanak, dan tugas itu adalah untuk menarik mereka. Pendidikan tidak terdiri daripada cramming pengetahuan dan ciri-ciri ke dalam kanak-kanak, ia mengandungi lukisan yang sudah.
Dalam wacana pada 29 September 1960 (Bab 31 Sathya Sai Speaks jilid 1), Sathya Sai Baba berkata ini:
Saya akan bentuk manusia yang fana ini selama 59 tahun dan saya pasti akan mencapai tujuan avatar ini, tidak syak lagi. Saya akan mengambil masa saya sendiri untuk menjalankan Rancangan saya setakat anda. Saya tidak boleh terburu-buru kerana anda bergegas.
Kadang-kadang saya boleh menunggu sehingga saya boleh mencapai sepuluh perkara pada satu pukulan, sama seperti enjin tidak digunakan untuk menarik salah satu jurulatih, tetapi menunggu sehingga pengangkutan yang mencukupi kadar kapasiti sedia. Tetapi Firman Saya tidak akan mengalami kerugian; ia mesti berlaku kerana saya akan.
Sathya Sai Baba meninggalkan badan fizikal beliau pada 24 April 2011. Ini tidak bercanggah dengan kenyataan beliau pada 29 September bahawa beliau akan berada dalam bentuk manusia untuk 59 tahun, tanda-tanda tidak ramai yang diiktiraf pada titik masa untuk hakikat bahawa Dia maksudkan tahun lunar (setahun lunar adalah 12 bulan lunar, dan sebulan lunar lebih pendek daripada bulan kalendar) dan bukannya tahun kalendar, sebagaimana yang dijelaskan pada laman web ini. Lanjut mengenai peristiwa Mahasamadhi-Nya (sedar meninggalkan badan fizikal oleh jiwa menyedari)





tapi yang `sedih`nya kan.... dia dah mati dah... sedih lahh sangat aku ni.... hahaha.... uih!! mulut celupar sangat aku ni.... kang tak pasal-pasal kena badi ke apa ke??? uih!! selisih malaikat aku tak nak weh.... maybe information ni tak cukup lagi kot.... kalau korang nak lebih info, korang search jer kat atok Google ker.... Youtube ker.... taib jer Sai Baba... bukan jer video Sai Baba yang hidup.... majlis pengkebumian dia pun korang boleh tengok weh.... kelazzz gitu.... hak3.... tengok sendiri ler naa.... happy surfing.....

No comments:

Post a Comment