Wednesday, 30 November 2011

sejenak.

sudut hati tersentak
jiwa sayu
hati luluh
dibelai-belai angin
dihadapan terbentang saujana alam
hatiku kini gementar,takut,gelisah
mindaku terkesima
tidak tahu dimana mahu bermula
mindaku melayar jauh
apa sudah terjadi pada diriku?
aku hilang punca,arah
bagai sesat
aku mahu kembali!
aku tidak mahu semua ini terus berputar!
hentikan!
aku mahu berhenti!

Sunday, 6 November 2011

overconfident?! damn it!

-malas nak celoteh intro panjang-panjang lah kan-
      
sebelum ni aku boleh terima lagi lah orang-orang yang overconfident ni kan. tapi sekarang ni aku tengok korang-korang ni dah makin menjadi-jadi pulak eh.. bagi betis nak peha pulak? oohh sorry lah weh. jangan sampai letup dah le. tahap sabar dah kurang sikit dah. -maklum lah cuti sem, tak banyak buat amal ibadah yang boleh tambah kesabaran ni- krang-korang yang overcofident ni kan pernah tak pikir hati dan perasaan orang lain??? macam tak jer kan... -tak payah nak hipokrit sangat lahh kann- korang ni memang jenis orang yang sentiasa nak cari kesalahan orang lain kan? dan tak lupa yang korang selalu nak menang kononnya on the top ler tuh!! sedar lah weh! ikan paus tu pon kene timbul di permukaan air walaupun dia tu kuat kan... ni kan pulak korang yang manusia biasa ni? huh! kadang-kadang aku rasa penat pulak nak layan orang-orang macam ni tau! asyik kita je nak mengiakan cakap diaorang and  ckap-cakap kita pulak selalu dibangkang oleh si over-overconfident ni kan... bosan + penat + menyampah + meluat dengan korang!!! kadang-kadang kan kalau kita mengiakan kata-kata kawan kita tu, dia mesti rasa dihargai kan? mesti dia rase seronok sebab ada orang yang nak dengar cerita dia kan? si-si overconfident nie mesti tak pernah terfikir semua ni kan? korang memang tak da masa nak fikir pasal orang lain kan? korang leka dengan diri korang sendiri! tak pernah sedra diri! tak tahu bersyukur! korang boleh tak sedar eh yang kawan-kawan yang selalu korang bangkang tu ler yang banyak bantu korang tau?? sedar lah weh... jangan sampai satu tahap yang orang lain dah tak boleh sabar dengan korang lagi -including aku sekali yang rase nak meletup je dok layan budak-budak overconfident nieh-

ingat lah sebelum terlambat! SEDARLAH WEH MINAH AND MAMAT OVERCONFIDENT!!