Pages

Saturday 24 September 2011

Apa Kaitan Kacang Dengan Blog Aku??

sini aku nak cerita sikit haa... kebetulan je aku baru je balik dari kedai makan... maklum le kan sabtu ahad macam hari ni memang makcik-makcik kedai yang kat dalam kampus ni kiteorang ni anak orang-orang kaya kot... bantai semua dok mogok tutup pulak deh... terpaksa lah aku merajinkan diri melangkah dengan banyaknya untuk mengejar sepinggan nasik... hak3... daripada mati kebulur sanggup aku menggagahkan kaki ni jugak... hak3... ok! stop! back to main topic... `Apa Kaitan Kacang Dengan Blog Aku`? hahaha... ni semua pasal budak-budak ni le... membe aku sorang ni dia cakap yang dia elergi ngan benda alah ni... betul ke `kacang` boleh menyebabkan elergi? meh aku citer sikit pasal kacang yang aku hack daripada atoOk goOgle...


Mitos: Makan kacang berlebihan menyebabkan jerawat
Fakta: jerawat di wajah disebabkan oleh debu yang menempel. dan jerawat juga boleh kerana akil baligh di usia remaja. jadi, apabila anda mengambil kacangdengan banyak, lalu tiba-tiba berjerawat, jangan terus menyalahkan kacang.kerana tidak selamanya kacang menimbulkan jerawat.

Mitos: makan kacang boleh berpotensi terkena penyakit jantung
Fakta: dengan mengambil kacang tanah seminggu sekali secara teratur justeru dapat mengurangkan risiko terkena penyakit jantung koroner.

Mitos: kacang menyebabkan alergi
Fakta: sebahagian orang memang mempunyai alergi terhadap kacang, hal ini biasanya kerana pada saat hamil si ibu mengambil kacang, sehingga janinnyamempunyai potensi besar untuk terkena alergi. oleh kerana itu tidak digalakkanbagi ibu hamil untuk mengambil kacang

Mitos: Kacang membuat gemuk
Fakta: kacang mempunyai kandungan protein yang tinggi. sehingga apabila andamengambilnya secara wajar tidak akan membuat gemuk.

Fakta lain Mengenai kacang:
1. kacang mengandungi vitamin E yang tinggi yang sangat baik untuk kesihatankulit
2. kacang termasuk dalam kategori tumbuhan, jadi bebas dari kolesterol
3. biji kacang yang sudah matang baik bagi kesihatan gigi
4. kacang juga mengandungi banyak mineral dan serat yang boleh melancarkan pencernaan.



haa!! tu diahhh!!! amek kau... jangan pandai-pandai korang cakap macam-macam pasal kacang sesuka hati jer tanpa usul periksa ok... lepas ni korang tak payah nak takut lagi le nak makan `Nutella` tu.... hahaha3... bak kata orang `Telan je selagi boleh, Malaysia Boleh!` hak3.... apa-apa pun... harap-harap info ni cukup untuk korang eh.... kalau nak tau lagi banyak dan banyak lagi... pergi je search kat saudara terdekat remaja sekarang tu.... alahhh..... siapa lagi? atoOk GoOgle... hahahah selamat mengGoOgle!

No comments:

Post a Comment