Pages

Monday 26 September 2011

Gelap dan Sunyi

jumpa lagi kita di post yang seterusnya. hahaha. tapi sekarang ni my mood is start to stable back after finish my Chemistry final paper for this part! wow! it`s amazing wehhh! hahaha. and now, aku sedang mendengar lagu yang bergenre Country sang by my favourite Country`s singer that is Adele. hahaha. best giler woo layan lagu-lagu dia ni. download jer kalau korang teringin nak dengar kan. banyak ler lagu-lagu minah ni yang best-best, macam `someone like you, set fire to the rain, hiding my heart dan juga turning table` bak kata orang kan, memang wa layan sieh dengar lagu minah ni. masyukk gilerrr!! hahaha. ok lah, berkaitan dengan title post kali ni yang berbunyi `Gelap dan Sunyi` kan, korang rasa aku nak cerita pasal apa erk? haa. ni yang aku nak habaq same kome-kome sume ni. sebenarnya aku nak cerita pasal cuaca kat kampus aku je hari ini. hahaha. bosan weh! tu yang aku buat post mengarut-ngarut ni. hahaha. suasana kampus UiTM Arau Perlis ni macam sehati sejiwa pulak dengan cuaca hari ni serta masyukk gilerr dengan soul aku hari ni. hati aku rasa seperti ada sesuatu yang kosong. tapi aku sendiri tak tahu apa yang aku perlukan sehingga hati ni bagaikan meronta meminta aku mencari `something` yang boleh diletakkan di ruang kosong di hati aku ni. yang pasti kan aku tidak memerlukan teman  perempuan lagi setakat ni ok! aku tahu yang sekarang ni bukanlah masa yang sesuai untuk semua tu kan. belajar dulu tinggi-tinggi. pastu cari duit banyak-banyak. baru pikir nak couple and kahwin. bukan maksud aku suruh korang ni kahwin dah tua nanti. tapi sekarang ni education and money is really important ok! bila korang da kaya, korang dress up baek lagi cun punya. bawak kereta mewah, fuhhh!!! confirm, petik jer jari tu maka akan beraturlah pilihan-pilihan. hahaha. bukan nak menunjuk yang korang ni kaya, tapi benda dah ada dan korang mampu kan. pakai je ler. tak payah pikir apa orang cakap lah.memang orang-orang sekeliling sentiasa cari `point` nak jatuhkan orang-orang yang berjaya ni. tapi, bukan semua macam tu ok!

      
manusia ni bukan semuanya sama. lagi satu yang amat penting ialah `do not judge a book from its cover` bak kata orang putih le kan. setiap manusia ada sifat mereka sendiri, ada yang baik hati dan tak kurang juga dengan yang busuk hati kan. kalau kita nak cari kawan kita kenalah pandai menilai kawan kita tu macam mana. jangan kerana dia kaya kita nak kawan dengan dia. dan bukan kerana dia pandai sebab kita nak kawan dengan dia. dalam persahabatan kita perlu ikhlas. baru lah hidup kita akan dirahmati dan mendapat berkah dariNya. bila dah dapat rahmat barulah boleh dapat segala apa yang ada dalam gambar kat atas ni. hahaha. baca post ni betul-betl baru korang akan dapat input.

No comments:

Post a Comment