Pages

Saturday 3 December 2011

kembalilah...

                                       

bayu menerpa diriku,
kadang hebat kadang tidak bermaya,
masih hingar bunyi manusia,
aku sendiri, sunyi,
memandang langit, sekeliling,
jiwa tiba-tiba hiba,
terimbau dosa lalu,
dosa lampau yang kian dilupa,
tanpa ada rasa bersalah,
mana aku letakkan Tuhan dalam hati?,
aku kian hindar dariNya,
aku menjauh,
salah dariku ini semua,
tidak mampu bagi menyalahkan yang Maha,
nafsu punah dikawal,
aku lemah bagi melawan,
aku sunyi hidup ini,
sendiri salah ini semua,
betul apa yang aku perbuat?,
muhasabah jarang amat dibuat,
hanya berfikir diriku yang benar,
diriku tiada apa,
     
aku miskin amal,
aku miskin harta,
aku miskin daya,
aku sungguh lemah,
lihatlah aku wahai Tuhan,
aku perlu Kamu,
jalin erat kembali denganku.

No comments:

Post a Comment