Pages

Tuesday 17 April 2012

identiti



‘AKU ADALAH AKU!’
Best kan ayat tu? Tapi berapa ramai yang menyebutkan ayat itu serta menjiwai ayat tu? Cheeewaaahh!!
Maksud aku lebih kurang macam ni ok, IDENTITI!
Korang faham tak apa yang dimaksudkan dengan identiti diri?
Haa!! Cuba relate kan antara ayat molek diatas dengan identiti…
Whatever lah yang korang fikirkan, yang penting yang ni blog aku, so aku nak tulis pendapat aku
Mengenai IDENTITI DIRI SENDIRI…

Bagi aku lah kan, setiap orang seharusnya mempunyai identiti diri sendiri.
Ya ke tak?
Whatever lah jawapan korang kan.
Setiap orang seharusnya mencari identiti sendiri, tak kisah lah…
Kau tu budak dari kampung ke,
Kau tu budak dari bandar ke,
Kau tu budak dari pendalaman ke,
Kau tu budak dari luar bandar ke kan,
Identiti masing-masing…

Dari apa yang aku nampak,
Ramai yang berjaya membawa identiti diri sendiri,
Dan tak ketinggalan ramai juga yang masih teraba-raba pada hari siang,
Mencari identiti diri mereka!
Weh! Apa ni??
Jangan cakap yang korang nak tiru identiti diri orang lain??!!
Pleaseeeeee~~~
Mungkin korang tak sedar yang sedang meniru orang lain.
Betul tak?

Ok! Sebenarnya aku nak fokus kepada yang masih teraba-raba tu…
Hoi cik abang dan cik akak oi!
Jangan sampai korang dipanggil PENIRU!
Kan dah terang lagi bersuluh di siang hari ni?
Cubalah korang bina atau cari identiti sendiri…
Tak susah pun lah, just follow your instinct…
*Sorry kalau ejaan perkataan diatas tu salah*
Yang kelakar apabila korang tiru identiti orang lain adalah
Nampak FAKE sangat doo!! SUMPAH!!
Kadang-kadang rasa nak gelak kuat-kuat tengah orang ramai tau..
HAHAHAHAHAHAHHAHAH!!!
Simpati pula aku nanti kau jugak yang malu kan,
Termasuk dengan aku-aku sekali malu!

Tak salah kalau korang nak jeling-jeling kawan korang,
To build a better identity right?
But, please.. Don’t be a copy cat!!
By the way, just remember…

AKU ADALAH AKU DAN AKU TAK AKAN JADI MACAM ORANG LAIN!!!
Cayaaalahhh!!!!


No comments:

Post a Comment